У цей непростий час нашого життя, коли ворог постійно знищує енергогенеруючі можливості України,
багато хто стикається з проблемою резервного живлення помешкань або бізнесів. Це витратно, складно,
а ще й в пікові періоди, коли відключення стають довгими, населення масово розкуповує всі зарядні станції, інвертори та батареї.
Тож, я хочу на прикладі свого веломагазину Irpin Bike розповісти, як ми забезпечили себе
безперебійним живленням, як вдалося зробити це не за всі гроші, навести приклади, як можна підключити додаткову батарею майже до кожної
зарядной станції, і цим подовжити її безперебійну роботу, навіть якщо сама станція має невелику батарею.
Проблематика:
Коли почались відключення, перше, що було зроблено — це збільшення ємності UPS за рахунок зовнішніх батарей, але при довгих відключеннях
це не рятувало, батареї не встигали заряджатись. Відтак, ми знайшли і купили зарядну станцію Ecoflow Delta Max, до якої підключили всю оргтехніку
та освітлення магазину. Також завели Інтернет оптоволокном. UPS залишився за зарядной станцією, як додатковий резерв. Завдяки станції він
може зарядитись повністю і чекати на форс-мажор. Як правильно підключити, напишу нижче.
Таким чином, при частковому освітленні (половина ламп) та живленю оргтехніки — це десь 400 Вт, — нам стали нестрашні відключення до 5 годин.
Але, це не весь робочий день, і ніхто не може гарантувати що не буде триваліших відключень, тож постало питання розширити ємність
нашого Ecoflow з 2 хоча б до 4 кВт/год. Ecoflow має можливість підключати рідні батареї, які розширять його ємність через стандартний порт.
Але це дорого: батарея коштує майже як сама зарядна станція. Крім того, нам не потрібна велика потужність від станції, тож таке рішення
фінансово неефективне, хоча простіше.
Отже, переходимо до самого рішення.
Більшість зарядних станцій має порт XT60 для підключення соняшних панелей. Як видно на фото, він може приймати від 11 до 100 В постійного струму,
максимум 10 А. Відповідно, якщо в цей порт підключити батарею, пристрій буде впевнений, що це енергія сонця, і почне заряджатись від неї або домішувати
її у вихід. Нам треба десь 200 Вт — це половина від споживання, — щоб збільшити час автономної роботи удвічи, тож при 10 А — це батарея 24 В.
Можна використовувати 12 і 48 В батареї, але в нашому випадку була можливість взяти саме таку за 15 тис. грн, що було в 4 рази дешевше,
ніж коштує штатна додаткова батарея.

Тепер потрібен шнур щоб підключити батарею в соняшний порт зарядної станції.
Я спаяв його з того, що було під рукою, самостійно. На фото видно, як він виглядає.
Але можна придбати вже готовий, шукайте пошуковою фразою «XT60 на клеми».

Далі підключаєм нашу додаткову батарею через клеми в соняшний порт Ecoflow.
При зменшенні заряду станції до 95% вона починає використовувати батарею.

Батарея у нас LiFePo4, напругою 24 В, ємністю 100 А, що дає додаткових 2.5 кВт/год заряду, навіть більше, ніж стандартне рішення.
Тепер треба забезпечити їй заряд. У цій схемі зарядна станція не буде заряджати зовнішню батарею.
Отже, купляємо зарядний пристрій для LiFePo4 батареї, налаштовуємо його без підключення до батареї (якщо він регульований) на потрібний вольтаж.
Для 24 В батареї це 28.8 В максимум, ми встановили 28.5 В, щоб збільшити ресурс батареї. Для 12 В це буде 14.4 В максимум.
Підключаєм зарядний пристрій до батареї відповідно до кольору. Налаштовуємо струм заряду.
У нашому випадку це максимальний 15 А, що дозволить зарядити батарею повністю за 6 годин. Поки цього вистачає, якщо треба швидше, можна пошукати
30-амперну зарядку.

Тепер у нас усе зібрано і все працює. Батарея заряджається автоматично, щойно з'являється електроенергія в мережі.

А тепер результат.
Те чого хотілося досягти, — досягнуто. На скріншоті видно, як іде заряд із соняшного порту, тобто з нашої додаткової батареї,
на рівні 220 Вт, що приблизно половина від необхідного. На виході 370 Вт — це наявне споживання в період відключення. І найголовніше —
прогнозоване аварійне живлення понад 10 годин, чого вистачить на повний робочий день магазину і майстерні.

Тепер про підключення.
Рекомендую зробити підключення зарядної станції через 3-позиційний перемикач I-O-II (на фото — верхній правий, 3 фази і нуль).
До нього подаються два джерела енергії: в нашому випадку це мережа і вихід Ecoflow.
І ми можемо перемикатись на те, що потрібно. Обов'язково нульову шину для Ecoflow не підключати до основної,
зробити окремо і в 3-позиційний перемикач завести як фази, так і різні нулі. Від виходу вже заживити необхідних споживачів.

Отже, ми отримали те що потрібно. Я поділився робочою схемою. Зараз усім важко, відключення бувають дуже довгими.
Навіть, якщо у вас є простіша зарядна станція, яка заряджається через адаптер, а окремого входу для заряджання від соняшної панелі немає,
її ємність теж можна розширити таким методом. Треба лише дізнатись діапазон напруги зарядки від блока живлення,
бо в таких зарядних станціях у цей порт, зазвичай, можна підключати соняшну панель.
Швидше за все, це буде щось від 11 до 20 В. Сюди підійде 12 В батарея з відповідним зарядним пристроєм.
Ще треба буде її підключити до станції через роз'єм для заряджання.
В комплекті може бути адаптер для заряджання від автомобільної розетки.
Для нього вже можна пошукати відповідний шнур з клемами для батареї.
Дякую, що дочитали! Пишіть у коментарях ваші питання.